Home \ Nieuws

CEWE “Climate Leader"

18 juni 2021 - Webredactie

Fotobedrijf CEWE publiceerde onlangs haar laatste duurzaamheidsrapport dat gebaseerd is op de richtlijnen van het Global Reporting Initiative (GRI). Mede door de zelf opgelegde ambitieuze klimaatdoelstellingen werd CEWE door de Financial Times en Statista, het toonaangevende statistiekenportaal in Duitsland, benoemd tot "Europe's Climate Leaders 2021".



Het doel was om de emissies van 2015 tot 2025 met 50 procent te verminderen: van 13.401 ton per jaar naar 6.700 ton per jaar. Deze doelstelling werd vorig jaar al gehaald. Dit jaar wordt de uitstoot nog verder verlaagd door maatregelen op het gebied van alle directe emissies, zoals eigen productie of wagenparken en indirecte emissies door de opwekking van ingekochte elektriciteit.



"We zijn erg blij dat we bij CEWE onze CO2-voetafdruk al zo aanzienlijk hebben kunnen verminderen en onze emissiedoelstellingen in een vroeg stadium en bijna volledig hebben bereikt", zei Thomas Mehls, bestuurslid van CEWE, ter gelegenheid van de publicatie van het elfde duurzaamheidsverslag van de onderneming.



Om de ecologische duurzaamheid verder te verbeteren, zijn alle producten van CEWE sinds 2020 beoordeeld met een speciaal ontwikkelde duurzaamheidsscorecard. Voor dit doel werden meer dan 40 criteria gedefinieerd langs de productlevenscyclus binnen de vier categorieën "Grondstoffen en toeleveringsketen", "Productie", "Gebruiksfase" en "Einde van de levensduur van het product".



CEWE is vooral bekend om de vele fotoproducten, maar ook online drukkerij SAXOPRINT behoort tot het concern.



Bron: persbericht CEWE

 
 

Krapte verpakkingskartons

10 juni 2021 - Webredactie

De populariteit van online bestellen leidt tot krapte op de kartonmarkt. In heel Europa stijgen op dit moment de prijzen voor karton in rap tempo. Minder aanbod van oud papier door het stilvallen van de inzameling vanwege besmettingsgevaar, hogere transportkosten, hogere pulp- en energieprijzen en beperkte capaciteit bij papierfabrieken zijn de redenen.



Post NL spreekt zelfs van ‘een dreigend tekort aan karton’ en zag de kartonprijs dit jaar al met 30% omhoog gaan. PostNL berekende dat zij in 2020 330 miljoen pakketten verstuurden, goed voor zo’n 115 miljoen vierkante meter karton. 


In coronajaar 2020 stegen de online verkopen met maar liefst 43,5%; dit jaar zal de groei minder zijn, maar nog altijd gaat het om een plus van 25 procent in omzet aldus het Economisch Bureau van ING. En dit alles moet verpakt worden.



Ondanks dat Bol.com zegt dat deze extra kosten niet aan de klant zullen worden doorberekend, vreest de webwinkelbranche dat dit uiteindelijk toch op het bordje van de consument terecht gaat komen.



Bron: FD

 
 

Flyer.be in surseance

7 juni 2021 - Webredactie

De Belgische onlinedrukkerij Flyer.be is sinds 5 mei beschermd door een gerechtelijke reorganisatie. Eigenaar en CEO Ahmed Hilami heeft nu zes maanden de tijd om in samenspraak met de schuldeisers een realistisch reorganisatieplan uit te werken.



Hilami (zie foto) startte Flyer.be bijna twintig jaar geleden op samen met Tino Cucca, die in 2013 vertrok en inmiddels als countrymanager actief is bij Printdeal.be (Drukwerkdeal). 



De cijfers van Flyer.be waren de laatste jaren steeds negatief, maar het afgelopen jaar kleurden deze bloedrood met een verlies van 1,6 miljoen euro en een cumulatief negatief eigen vermogen.


Tijdens de procedure is het bedrijf beschermd tegen de schuldeisers. De zaakvoerder krijgt zes maanden de tijd om met de schuldeisers te onderhandelen en een realistisch reorganisatieplan uit te werken. Bij een collectief akkoord volstaat het dat de meerderheid van de schuldeisers akkoord gaan met het plan. Flyer heeft zo'n veertig mensen in dienst en levert ook aan de Nederlandse markt via Flyer.nl. Het zusterbedrijf Printconcept.be is niet betrokken bij de procedure.



Bron: Grafisch Nieuws

 
 

1|2|3|4|5| ... |155Volgende

 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.