Home \ Nieuws

FLYERALARM levert voorzitter Intergraf

3 juni 2021 - Webredactie

Ulrich Stetter, directeur van FLYERALARM’s Druckhaus Mainfranken is benoemd als voorzitter van Intergraf, de in Brussel gevestigde overkoepelende Europese grafische brancheorganisatie.



De benoeming van Stetter is veelzeggend; voor het eerst staat nu een vertegenwoordiger van de nieuwe generatie online drukkerijen aan het hoofd van Intergraf. De benoeming volgt op een ontwikkeling van de afgelopen tien jaar waarin online drukkerijen fors in volume zijn gegroeid en de traditionele drukkerijen het zeer moeilijk hadden en in aantal zijn gedecimeerd. Daarnaast waren veel van deze online drukkerijen zeer winstgevend door de schaalgrootte en een efficiënt ingericht productieproces.



De positie van FLYERALARM is hierin duidelijk; met een omzet van ruim € 300mln is FLYERALARM een leidende partij en kan Ulrich Stetter een gids zijn voor de ontwikkeling van veel Europese grafische bedrijven.



Stetter is de opvolger van Cees Verweij die sinds vier jaar voorzitter was en eerder Theo Vermeulen in de board van Intergraf opvolgde.



Bron: persbericht Intergraf

 
 

EK speelschema bij online drukkerijen

28 mei 2021 - Webredactie

Als vanouds bieden verschillende online drukkerijen templates aan met speelschema’s voor het EK voetbal dat op 11 juni begint. Ondanks de verwachting dat bedrijven door de coronamaatregelen terughoudender zullen zijn met EK-acties, past juist een laagdrempelig, niet te kostbaar gebruiksproduct als speelschema’s in de trend van beleving van het evenementen thuis.



Kitty Koelemeijer, hoogleraar marketing Nyenrode, zegt in een artikel van de ondernemer.nl dat de manier waarop bedrijven voorheen probeerden te communiceren met klanten door de coronacrisis is veranderd. ,,Vroeger was het EK een uitje waar mensen tijd voor vrijmaken en feestjes voor organiseren. Daar leef je langer naartoe. Nu is veel minder mogelijk, en nog veel onzeker; als merk moet je nu zorgvuldig zijn en zorgen dat je de plank niet misslaat.”



De speelschema’s lijken daarbij een ‘zekerheidje’ die vier weken onder de aandacht blijft en worden dan ook opnieuw aangeboden door verschillende online drukkerijen zoals Onlineprinters.nl, FLYERALARM.nl en Drukbedrijf.nl



Bij Drukwerkdeal.nl zijn vier gratis templates klaargezet in de online editor en als losse download voor professionals met eigen designsoftware. Daar hoeft alleen nog maar een eigen logo aan toegevoegd te worden om eenvoudig een poster of gevouwen speelschema te krijgen.

 
 

Ansichtkaart nog steeds gewild

24 mei 2021 - Webredactie

De ansichtkaart, naar het Duitse Ansicht-karte vernoemd, is een kaart met op de ene zijde een afbeelding en op de achterkant ruimte voor adres en een persoonlijk bericht.



De eerste machinaal gedrukte kaart verscheen in 1870, en het fenomeen nam een enorme vlucht. In 1903 werden er maar liefst 59 miljoen kaarten verstuurd in Nederland met haar toen nog slechts 5 miljoen inwoners. 



Veel ansichtkaarten werden verstuurd tijdens de vakantie. Men wilde de thuisblijvers laten zien hoe mooi de plek is waar men naartoe is gegaan. Meestal zag je dan ook ‘gezuiverde’ landschappen, ontdaan van storende infrastructuur, parkeerplaatsen, vervuilde kanalen etc. en zonder moderne gebouwen in pittoreske afbeeldingen van stads- of dorpsgezichten. Op ansichtkaarten regent het nooit en zelfs de lucht is ontdaan van elke nuance en laat in de meeste gevallen het bekende ansichtkaartenblauw zien. Hoewel niet altijd, laten ansichtkaarten ook vaak landschappen zien waarin de mens afwezig is. 



Door mobiele telefoons en internet zijn er steeds minder mensen die nog een traditionele ansichtkaart versturen. Echter, iedereen vindt het leuk om een kaartje uit een ver (of minder ver) oord te ontvangen. Een enkele ansichtkaart in de vorm van een wenskaart heeft de kracht om mensen op een speciale manier te raken en wordt dan ook voor veel gelegenheden gebruikt: denk aan geboortekaartjes, trouwkaarten, condoleance of deelnemingskaarten, beterschapskaarten, felicitatiekaarten, plaatskaarten, liefdeskaarten, verhuiskaarten, geslaagd kaarten, jubileum kaarten, uitnodigingskaarten, etc. Persoonlijke wenskaarten zijn de soort post die men het liefst ontvangt, het eerst openen en goed lezen.



Nederlanders kopen nog steeds ca. 450 miljoen kaarten per jaar. Kaarten met speciale toevoegingen en hele bijzondere ontwerpen staan aan de top qua prijsvoering. Er worden ca. 200 miljoen kerstkaarten per jaar in Nederland verzonden, dit is gemiddeld 9 kerstkaarten per Nederlander. Van de kopers van wenskaarten is meer dan 70% een vrouw.



Er zijn ca 200 uitgeverijen van wenskaarten in Nederland, van kleine firma’s tot grote internationale bedrijven. Daarnaast zijn er tientallen online kaartenbedrijven zoals Greetz.nl, waar je een persoonlijke kaart kan bestellen om per post te versturen. Bij online drukkerij FLYERALARM.nl bestel je voordelig kleine en grote oplagen ansichtkaarten met eigen ontwerp.


Bronnen: Fastcards en Wikipedia

 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.