Home \ Nieuws

Reclameland verpakt duurzaam

31 maart 2021 - Webredactie

Online drukkerij Reclameland investeerde vorig jaar in volautomatische inpakapparatuur van de Zwitserse leverancier Kern. “De machine maakt met behulp van een 3D-scan ter plekke een op maat gemaakt doosje. Op die manier zit er nauwelijks lucht meer in de pakketjes en gebruiken we enkel de minimaal benodigde hoeveelheid karton”, aldus Wouter Haan, eigenaar van moederbedrijf Simian.


We hoeven nu ook geen opvulmateriaal meer te gebruiken. Voorheen hadden we per jaar 129.000 strekkende meter aan opvulplastic nodig, een gigantische afvalberg. Dat is nu verleden tijd.” Bovendien nemen de doosjes op maat ook nog eens aanmerkelijk minder ruimte in.”



Uit eerder onderzoek in opdracht van Thuiswinkel.org, koepelorganisatie van webwinkels, bleek dat pakketjes in een kartonnen doos gemiddeld genomen voor zo’n 50 procent uit lucht bestaan. Vooral kleinere producten worden niet efficiënt ingepakt. In reactie daarop werd in 2019 een brancheverduurzamingsplan opgesteld met als belangrijkste doel om lucht in pakketten met 10 procent te reduceren in 2022.



Thuiswinkel.org juicht het dan ook toe dat op steeds duurzamere wijze wordt ingepakt. De koepelorganisatie wijst erop dat steeds meer bedrijven daar werk van maken. Exacte cijfers kan de branchevereniging niet geven.



Bron: Persbericht Reclameland

 
 

Greetz lanceert ‘voor jou’

27 maart 2021 - Webredactie

De nieuwe campagne van online wenskaartenbedrijf Greetz draait om de waarde van persoonlijke aandacht. Dit wordt invoelbaar gemaakt door de emotie van de ontvanger te koppelen aan de intentie van de verzender.



Greetz heeft afgelopen jaar een nieuwe merkstrategie gedefinieerd met als belofte: “Er gaat niks boven aandacht.”  Om deze strategie tot leven te brengen koos Greetz voor N=Content  (onderdeel van N=5) als creatief bureau voor al haar merkcampagnes. 



Anne Stokvis, hoofdredacteur N=Content: “Greetz liet de afgelopen jaren al echte mensen en verhalen zien in de campagnes. Maar de focus lag vooral op de ontvanger van de kaart, terwijl de emotie begint bij de moeite die iemand voor een ander doet. De emotie zit dus aan beiden kanten, dat maakt het echt persoonlijk en waardevol. Die diepere laag willen we brengen middels het concept ‘Voor jou’.”


In de komende campagnes zien we Ghasem die voor het eerst zijn gevoel op een kaart stuurt aan zoon Hamed. En Dennis, die zijn vader Martin wil bedanken na een lastige periode samen.



Greetz werd in 2004 opgericht als eerste online wenskaartenbedrijf in Nederland en maakt sinds 2018 deel uit van de Britse Moonpig Group. Eerder dit jaar maakten de investeerders achter de Moonpig Group bekend het bedrijf voor meer dan € 1,1 mrd naar de Londense beurs te willen brengen.



 Bron: Fonkonline

 
 

Samenwerking Print.com en Em. De Jong

24 maart 2021 - Webredactie

Online drukkerij Print.com en Nederlands grootste drukkerijengroep Em. de Jong gaan intensiever samenwerken door wederzijdse participaties.



Em. De Jong het moederbedrijf van Koninklijke Drukkerij Em. de Jong, neemt daartoe een belang in Print.com en Print.com op haar beurt een belang in Kampert-Nauta, een dochterbedrijf van Em. de Jong. In beide gevallen gaat het om een minderheidsbelang.



De participaties volgen op eerdere gezamenlijke overnames en versterkt de opbouw van een toekomstbestendige keten. “Een integratie over de volledige keten is noodzakelijk om op lange termijn een bestendig model te hebben en hiermee de productie te kunnen verzekeren. Binnen het samenwerkingsverband zijn alle technieken aanwezig; large format print, textiel-, digitaal-, offset- en rotatiedruk. Van verkoop en productie tot fulfilment, levering en zelfs de verspreiding.”, aldus Marco Aarnink (oprichter Print.com). “Een eerlijk verdienmodel waar de hele keten van profiteert, niet alleen de ‘voorkant’.”



“Samenwerkingen met andere producenten blijven van groot belang; wij produceren immers lang niet alles zelf. Wij werken met vele gespecialiseerde producenten, dit om de meest bijzondere producten aan onze klanten, de creatieve professionals, te kunnen leveren.”



Print.com is sinds eind 2018 actief in het segment van creatieve professionals die regelmatig drukwerk bestellen, zoals wederverkopers, vormgevers, reclamebureaus of marketeers bij de grotere bedrijven. De gesloten webapp bevat vele honderden producten op het gebied van print, sign, large format, verpakkingen, kleding en giveaways. Een onderscheidende factor is het ruime aanbod van materialen en de vele exclusieve druktechnieken en veredelingen als bijvoorbeeld letterpress, kleur op snede en foliedruk. 



Bron: Persbericht Print.com

 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.