Home \ Nieuws

Reclameland groeit door

9 juli 2020 - Webredactie

Reclameland, heeft in 2019 een omzet gerealiseerd van bijna €23 miljoen en een winst geboekt van ruim €1 miljoen euro. Om verdere groei te versnellen heeft de Groningse online drukker het afgelopen jaar bijna 20 miljoen geïnvesteerd in een tweede productiehal en state-of-the-art machines. Op de Nederlandse online drukkerij markt wordt hiermee een stevige positie ingenomen achter marktleider Drukwerkdeal.



Het aantal medewerkers groeide afgelopen jaar naar 180, waardoor het merendeel van de productie in eigen huis kon worden verricht. Samen verwerkten zij zo’n 400.000 bestellingen. “E-commerce is de raketmotor van het bedrijf”, zegt Wouter Haan, CEO van Reclameland. “In piekperiodes zitten we soms zelfs op 2000 orders per dag.”


 


Volgens Haan betekende 2019 de definitieve doorbraak van het online drukken. Hij heeft het volste vertrouwen dat deze groei ook de komende jaren blijft aanhouden. Reclameland levert zowel aan bedrijven als aan consumenten. Ruim 500.000 klanten staan nu in Westerbroek ingeschreven en daar komen maandelijks zo’n 7.500 mensen bij. Het gros van de afnemers zijn zakelijke klanten. Zij besteden gemiddeld bijna twee keer zo veel als particulieren. Flyers is met 12% van de omzet het meest gewilde drukwerk. Gevolgd door visitekaartjes (8 procent), posters (6 procent), rollup-banners (4 procent) en spandoeken (3 procent).



Een duidelijke trend die CEO Haan ziet is de stijgende verkoop van ‘sign producten’, producten voor reclame- en promotie- doeleinden. Onder meer plaatmateriaal, spandoeken en rollup-banners zijn in trek. Bij particulieren gaat de verkoop van foto’s op canvas hard, vooral rond Moederdag en Kerst. “Definitief doorgebroken is je foto afdrukken op aluminium. Dat is echt mainstream geworden”, constateert Haan. 


 


Reclameland voorziet verdere groei, zeker als straks de evenementenbranche weer gaat draaien. Om voorbereid te zijn heeft de online drukker een nieuwe productiehal van 25.000 vierkante meter in gebruik genomen. Daarmee komt het totale bedrijfsoppervlak op 35.000 vierkante meter. Voor deze nieuwe hal zijn verscheidene hightech machines aangeschaft. “We zijn nu bijvoorbeeld in staat om spandoeken van 5 meter in plaats van 2,5 meter breed te bedrukken, ook dubbelzijdig. En we kunnen een groter volume vlaggen drukken. Verder hebben we dit jaar een shirt-pers van ruim 500.000 euro geïnstalleerd die 180 unieke shirts, polo’s of sweaters per uur kan bedrukken. Zo’n machine, met die snelheid, staat nog nergens in de Benelux.”


 


De eerste vijf maanden van 2020 heeft corona een duidelijke impact op Reclameland. Vooral kort na het uitbreken van het virus viel een deel van de omzet weg. In de derde week van maart, het dieptepunt, kelderde de omzet met meer dan 50 procent. Daarna ontstond juist veel vraag naar anderhalvemeterproducten, zoals stickers, buttons, en rollup-banners die als afscheiding werden gebruikt door horeca en retail.


 


Bron: Persbericht Reclameland 

 
 

Drukhetnu.nl vernieuwd

16 juni 2020 - Webredactie

De Amsterdamse online drukkerij “Drukbedrijf” nam in december de website en het klantenbestand van Drukhetnu.nl over. De afgelopen periode werd het aanbod aangepast en is het nu zover om de nieuwe site te lanceren.


 


‘Een speciaal moment,’ zegt Rutger Diemel, oprichter van Drukbedrijf. ‘Deze kans konden we niet voorbij laten gaan.’ Hans Heutink, verkoop en operationeel manager licht toe: ‘Ooit heb ik Drukhetnu.nl opgericht en dat maakt het extra bijzonder om er nu, na acht jaar, nieuw leven in te blazen.


 


Met de overname van Drukhetnu en het lanceren van de nieuwe website wil Drukbedrijf niet alleen haar positie in de markt versterken maar heeft het middels het nieuw ontwikkelde platform ook grootse plannen in het nog verder veroveren van de Nederlandse drukkersmarkt. ‘Wij willen binnen nu en 3 jaar in 1 adem genoemd worden met de grote jongens. Diemel: ‘Dat is vooral in deze roerige tijd, waarin bedrijven echt het verschil moeten maken bij zowel klanten als hun leveranciers een belangrijke basis voor onze groeiplannen.’


 


 ‘Gezien Drukbedrijf en Drukhetnu niet afhankelijk zijn van eigen productie kan het binnen een mum van tijd nieuwe producten, materialen, afwerkingen en innovaties toevoegen aan de website. Door de automatische koppeling met leveranciers kunnen werknemers zich focussen op waar ze het allerbest in zijn, adviseren en zorgen dat de klant de allerbeste drukervaring beleeft.’


 


Heutink: ‘Bij de twee bedrijven krijg je namelijk niet een klantenservice persoon aan de telefoon die je alleen kan vertellen wanneer je order geleverd wordt. ‘Iedereen die bij ons werkt kan de klant van A-Z helpen met alle drukwerkvragen. Je kunt dus niet alleen met standaard drukwerkvragen bij ons terecht. Maatwerk maakt ons uniek ten opzichte van de rest. Drukhetnu staat nu klaar voor al haar bestaande en uiteraard nieuwe klanten. De hele maand juni ontvangen de klanten bij Drukhetnu 10% korting op al het drukwerk.’



Bron: persbericht Drukbedrijf.nl



 
 

Spotta en Axender samen

20 mei 2020 - Webredactie

Nadat Arcis in februari PostNL-dochter Spotta overnam, heeft dit consortium nu ook Axender ingelijfd. Alle activiteiten zijn onder de naam Spotta samengebracht. Het ‘nieuwe’ Spotta bezorgt wekelijks folderpakketten bij 5,7 miljoen huishoudens.



Arcis is een beheermaatschappij van Em. De Jong, Print Nerds (Print.com), Shatho Beheer en nu ook Axender Holding. Door de samenvoeging is de continuïteit gewaarborgd in een markt die zwaar onder druk staat, aldus Arcis. Bij de integratie staan continuïteit, kwaliteit en het verhogen van bereik en efficiency voorop. 



Commercieel directeur Thomas Hopman zegt over de huidige situatie: “Ondanks veel annuleringen door gesloten winkels, kunnen we nog steeds de folders blijven verspreiden voor onze klanten waarvan de winkels geopend zijn. De reclamefolder is in deze uiterst moeilijke periode één van de weinige media om aanbiedingen op een gepaste wijze bij de consument aan te bieden. Wij hopen dat de omstandigheden snel beter worden en verder kunnen gaan met het optimaliseren van het grootste bereik voor reclamefolders en weekbladen en werken aan een duurzame toekomst voor de nieuwe organisatie.”



Bron: Paperchain Management

 
 

1|2|3|4|5| ... |141Volgende

 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.