Home \ Nieuws

Print.com start in België

10 mei 2019 - Webredactie

Online drukkerij Print.com start een vestiging in België. Oprichter Marco Aarnink koos voor Brussel: "De meeste internetdrukkers mikken vooral op Nederlandstalig België, maar wij willen juist ook de Franstalige markt bedienen en verder richting Zuid-Europa trekken."

Het Brusselse kantoor wordt bemand door Bruno Mossay, een bekend gezicht in de Belgische markt. Hij benadrukt het belang dat Print.com hecht aan ook een fysieke aanwezigheid in de markt: "Alleen op die manier kun je het vertrouwen van klanten winnen en een goede band opbouwen." Aan het Print.com-platform is sinds eind 2017 gewerkt. Het telt inmiddels zo'n 800 professionele gebruikers van de besloten bestelomgeving. De Franstalige versie zal op korte termijn gereed zijn, stelt Mossay.


Aarnink zegt in gesprek te zijn om ook kantoren in Duitsland en het VK te openen. Hij gaat bovendien, vooralsnog kleinschalig, met een partij aan de slag in de VS: "We kunnen, alleen al vanwege onze domeinnaam, die markt natuurlijk niet negeren."


Marco Aarnink was op 9 mei een van de sprekers op het Benelux Online Print evenement van het VIGC in Antwerpen om daar uit te leggen hoe je een succesvol online platform bouwt.


Bron: Knack.be

 
 

Saxoprint investeert opnieuw

26 maart 2019 - Webredactie

Online drukkerij Saxoprint voegde kortgeleden een nieuwe grootformaat Heidelberg Speedmaster XL 162 aan het machinepark toe. De 8-kleuren offsetpers met omkeerinstallatie meet maar liefst 50 meter, mede dankzij de toevoeging van 's werelds eerste CutStar rol-naar-vel-invoer op dit formaat.

Het in Dresden gevestigde Saxoprint is onderdeel van de CEWE Groep. Per dag worden er in drie ploegen zo’n 5.000 orders verwerkt. Door deze opdrachten volautomatisch te bundelen tot verzamelvellen - ook wel 'gang runs' genoemd - wordt er zeer efficiënt geproduceerd. De drukkerij investeerde de afgelopen zeven jaar meer dan 70 miljoen euro in het machinepark. Dat telt inmiddels zes grootformaat Speedmaster XL 162 persen (maximaal drukvelformaat 1.190 mm × 1.620 mm), een XL 145, en twee XL 106 persen die beiden ook zijn uitgerust met een CutStar installatie.

Met een CutStar worden rollen papier vlak voor de inleg tot vellen gesneden. Er kan op die manier goedkoper papier worden ingekocht en er hoeven minder pallets te worden gewisseld bij de invoer. Er bestonden al langer CutStar-units voor het 50x70 cm en het 70x100 cm formaat, maar op aandringen van Saxoprint bouwt Heidelberg ze nu ook op het XL-formaat.

Bron:Knack.be

 
 

De Heij spreker bij OPS 2019

28 februari 2019 - Webredactie

Op 3 en 4 april vindt in München het zevende Online Print Symposium plaats. Daar geven experts van binnen en buiten de branche inzicht in strategieën, trends ontwikkelingen en nieuwe concepten in het marktsegment van online drukkerijen.

Het evenement wordt georganiseerd door Zipcon en BVDM, de overkoepelende Duitse brancheorganisatie van drukkerijen. Op de eerste dag is Robert Keane, CEO van Cimpress, de key-note speaker. Hij gaat het hebben over robotisering en kunstmatige intelligentie en de mogelijke verdienmodellen daarbij. Ook wordt er een toelichting gegeven over de ontwikkelingen binnen Cimpress en hoe het bedrijf zich in de volgende fase van industriële transformatie wil positioneren.

De Heij

Op de tweede dag is René de Heij CEO van het in Dokkum gevestigde Probo één van de sprekers. Hij zal daar toelichting geven op de ontwikkeling van Probo tot één van de snelst groeiende productiebedrijven in het grootformaat printen (LFP) segment en het marktleiderschap in de Benelux.

Andere aanpak

In zijn presentatie laat Rene de Heij zien dat Probo een compleet andere aanpak kiest en exclusief voor resellers werkt. In plaats van de volgende Google-junkie te worden, vindt het bedrijf inspiratie in het Amazon-model, door te focussen op fulfilment, product- en service-innovatie. Hiermee  voegt Probo waarde toe aan de activiteiten van duizenden wederverkopers.

Zie #OPS2019 voor meer informatie en inschrijving.
 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.