Home \ Nieuws

De Heij spreker bij OPS 2019

28 februari 2019 - Webredactie

Op 3 en 4 april vindt in München het zevende Online Print Symposium plaats. Daar geven experts van binnen en buiten de branche inzicht in strategieën, trends ontwikkelingen en nieuwe concepten in het marktsegment van online drukkerijen.

Het evenement wordt georganiseerd door Zipcon en BVDM, de overkoepelende Duitse brancheorganisatie van drukkerijen. Op de eerste dag is Robert Keane, CEO van Cimpress, de key-note speaker. Hij gaat het hebben over robotisering en kunstmatige intelligentie en de mogelijke verdienmodellen daarbij. Ook wordt er een toelichting gegeven over de ontwikkelingen binnen Cimpress en hoe het bedrijf zich in de volgende fase van industriële transformatie wil positioneren.

De Heij

Op de tweede dag is René de Heij CEO van het in Dokkum gevestigde Probo één van de sprekers. Hij zal daar toelichting geven op de ontwikkeling van Probo tot één van de snelst groeiende productiebedrijven in het grootformaat printen (LFP) segment en het marktleiderschap in de Benelux.

Andere aanpak

In zijn presentatie laat Rene de Heij zien dat Probo een compleet andere aanpak kiest en exclusief voor resellers werkt. In plaats van de volgende Google-junkie te worden, vindt het bedrijf inspiratie in het Amazon-model, door te focussen op fulfilment, product- en service-innovatie. Hiermee  voegt Probo waarde toe aan de activiteiten van duizenden wederverkopers.

Zie #OPS2019 voor meer informatie en inschrijving.
 
 

Slecht kwartaal Cimpress

15 februari 2019 - Webredactie

Robert Keane, CEO van Cimpress, neemt voorlopig zelf de teugels in handen bij Vistaprint. Na opnieuw een teleurstellend kwartaal aan het einde van 2018 - "Het slechtste in lange tijd", volgens Keane - moet het roer om.

De cijfers van Cimpress bleven achter bij de verwachtingen. Zo groeide de omzet het afgelopen kwartaal met 8%, terwijl dat een jaar eerder in dezelfde periode 32% was. Vistaprint, het grootste bedrijfsonderdeel en ooit door Keane zelf opgericht, bleef nog verder achter met slechts 1% omzetgroei.

Keane noemt een aantal externe oorzaken, zoals de toenemende concurrentie die zorgt voor stijgende advertentiekosten en groeiende druk op de verkoopprijzen. Ook de kosten van papier stijgen. Maar hij wijst ook nadrukkelijk op interne zwakheden: "De klantervaring die we bieden is niet goed genoeg en heeft te lijden van bugs en storingen die de conversie negatief beïnvloeden. Het ontbreekt aan personalisatie en segmentatie, en onze mobiele prestaties zijn zwak."

Er moet ook beter worden gepresteerd op het gebied van data-analyse gedreven marketing en prijsbeleid, schrijft Keane in een brief aan beleggers. Daar gaat hij nu zelf op toezien: "De resultaten van Vistaprint zouden eerst nog wel eens slechter kunnen worden voor ze weer verbeteren, maar we hebben er vertrouwen in dat we hier straks sterker uit komen." De huidige CEO van Vistaprint, Trynka Shineman, verlaat het bedrijf. Tot het Cimpress-concern behoren naast Vistaprint ook Drukwerkdeal, Printdeal, Exaprint, Pixartprinting, Printi, WIRmachenDRUCK, National Pen en BuildASign.

Bron: Grafisch Nieuws

 
 

Papierprijzen nog stijgend

12 februari 2019 - Webredactie

Ook aan het begin van 2019 vertonen papierprijzen een stijgende lijn. Intergraf, de Europese koepelorganisatie van drukkerijen, verwacht op termijn echter wel een mogelijke verbetering.

In haar Newsflash bulletin van januari stelt Intergaf vast dat er, na een stabilisatie van de papierprijzen eind vorig jaar, voor de eerste periode in 2019 door papierfabrikanten toch weer verhogingen zijn aangekondigd tot wel 8 procent.

Daling pulpprijzen

Er is echter ook een lichtpuntje: de prijzen van pulp vertonen een lichte daling. Die prijsdruk zou het gevolg zijn van een marktvertraging in China en de toegenomen hoeveelheid beschikbare pulp in Europa. "Dit zou een positief effect kunnen hebben op de papierprijzen in de komende maanden", stelt Intergraf.
 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.