Home \ Nieuws

Probo investeert

2 mei 2018 - Webredactie

Probo, large format leverancier van vele online drukkerijen, heeft een primeur met de aankoop van de eerste vier exemplaren van de nieuwe P5-serie van Durst. De systemen worden de komende weken in Dokkum geïnstalleerd.

In eerste instantie worden de vier machines ingezet voor de productie van platen en panelen (met een maximale resolutie van 1.200 dpi en een maximale productiviteit van 240 m2/u in 2-pass mode). Ze worden geïntegreerd met bijpassende afwerkingsystemen tot vier identieke productielijnen.
Op 15 juni organiseert Probo een Open Huis om de nieuwe productielijnen aan zijn klanten te laten zien.

bron: Durst
 
 

DHL bouwt groots

9 april 2018 - Webredactie

Vervoerder DHL start dit jaar nog met de bouw van het grootste e-commerce distributiecentrum van Nederland. Het centrum verwerkt straks zo'n half miljoen pakketjes per dag.

Als locatie van het nieuwe centrum, dat zo'n 85 miljoen euro kost en op een perceel van 90.000 m2 wordt gebouwd, heeft DHL gekozen voor Zaltbommel. Vanuit daar geldt het nieuw te bouwen centrum als één van de centrale hubs van de vervoerder. In het gebouw worden straks zowel nationale als international zendingen verwerkt en afgevoerd naar de 150 depots verspreid over Nederland.

Duurzaam
Volgens DHL, die in Nederland en België een belangrijke vervoerder is voor online drukkerijen, wordt het sorteercentrum het eerste dat volledig gasloos is. Daarnaast is het gebouw voorzien van voldoende zonnepannelen waardoor het zichzelf voorziet van electriciteit. Ook moeten de pannelen electrische bestelauto's en vrachtwagens opladen. 'DHL heeft zichzelf ten doel gesteld om zijn CO2 uitstoot met 50 procent te hebben gereduceerd in 2025 en in 2050 zelfs helemaal emissievrij te opereren. Dat betekent voor ons in Nederland dat we de groenste bezorger willen zijn', aldus Wouter van Benten, ceo DHL Parcel Benelux.

Uitbreiding
De vervoerder heeft op dit moment vijftien sorteercentra in Nederland en zes in België. Daarnaast heeft DHL 150 lokale depots en 2.000 servicepunten. Naast de vestiging in Zaltbommel opent DHL dit jaar nog een sorteercentrum in Amsterdam, die zo'n 35 miljoen euro kost.

Bron: Twinkle
 
 

Groei voor CEWE

29 maart 2018 - Webredactie

CEWE heeft in 2017 alle bedrijfsdoelstellingen behaald. Dit werd bekend gemaakt op de jaarlijkse persconferentie van 22 maart jl in Frankfurt am Main. Voor 2018 streeft CEWE naar verdere omzet- en winstgroei waarbij ook de online drukkerij activiteiten –onder de naam SaxoPrint- een bijdrage moet leveren.

Omzet- en winstgroei
De omzet van CEWE totaal steeg in 2017 met 1,1% tot € 599,4 mln (2016: € 593,1 mln). CEWE-FOTOBOEK trotseerde daarbij zelfs de moeilijke marktsituatie in Duitsland met de drastische btw-verhoging van 7% naar 19%. "Onze klanten blijven loyaal ondanks de hogere omzetbelasting. Dit toont aan dat we op de goede weg zijn met onze hoge normen voor productkwaliteit en klantenservice." Aldus CEO Christian Friege. De geconsolideerde EBIT nam  in het boekjaar 2017 toe tot € 49,2 mln. De winst na belastingen steeg met 10,5%  naar € 33,6 mln.

Hogere marketinguitgaven
In 2017 werd opnieuw fors geïnvesteerd in de CEWE-merkproducten. Hierdoor steeg de merkbekendheid met een sterke 7 procentpunten tot 57%. Het CEWE FOTOBOEK was zelfs bekend bij 75% van de respondenten. Friege zegt hierover: "Klanten kiezen bewust voor producten van het merk CEWE, omdat ze kunnen vertrouwen op onze servicebelofte. Dat is de kracht van het merk waar ook onze resellers in Europa van profiteren”.

Online drukwerk activiteiten op het niveau van vorig jaar
De omzet in de businessunit SaxoPrint (Commercial Online Printing) lag met € 84,0 mln precies op het niveau van 2016. Dit ondanks de negatieve impact van de Brexit en de hoge prijsdruk van de Duitse concurrentie. Het afgelopen jaar werd het aanbod van online print producten sterk uitgebreid en kon de in Berlijn gevestigde online drukkerij LASERLINE worden overgenomen.
De EBIT van de divisie laat een positieve trend zien met een toename van 2,8% ten opzichte van het voorgaande jaar (€ 1,64 mln  vs € 1,60 mln). De divisie zal het komend jaar naar verwachting in de meeste markten groeien, met uitzondering van de Britse markt. Daarbij komt nog de omzetgroei door de acquisitie van LASERLINE.

Zie CEWE voor het gehele persbericht
 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.