Home \ Nieuws

Groei voor SAXOPRINT

17 augustus 2018 - Webredactie

Foto- en printbedrijf CEWE meldt een groei van de online drukkerij activiteiten over het eerste half jaar van 2018. De omzet steeg met 21,3% tot € 49,1 mln. De omstandigheden zijn echter niet gemakkelijk: een aanhoudende sterke prijsdruk in Duitsland, het Brexit-effect in Engeland en hogere prijzen voor papier en logistiek speelden het bedrijf parten. Door de extra omzet van het vorig jaar overgenomen Berlijnse LASER LINE kon dit echter worden gecompenseerd.

Bestuursvoorzitter Christian Friege is optimistisch over de toekomst. “De combinatie met LASER LINE versterkt onze positie aanzienlijk, waardoor over 2019 een positieve bijdrage wordt verwacht voor de online print divisie. De evolutie van offline naar online besteld drukwerk kost tijd, maar de verwachtingen voor de Europese online grafische markt blijft positief”, aldus Friege.

Zie CEWE voor het volledige persbericht
 
 

Nieuwste Vutek naar FLYERALARM

17 juli 2018 - Webredactie

Online drukkerij FLYERALARM  heeft geïnvesteerd in Europa's eerste EFI Vutek HS125 F4 flatbed / roll-to-roll hybride pers.

De nieuwe 3,2 m brede Vutek werd in februari voor het eerst gelanceerd door EFI en kan harde en flexibele materialen verwerken tot 50,8 mm dik. De machine is geplaatst in de grootformaat productie locatie in Würzburg.
"De Vutek is gekozen vanwege zijn snelheid, die onze output van dag tot dag ondersteunt, evenals de inktconsistentie en de afdrukkwaliteit. We hadden er alle vertrouwen in om dit als eerste in Europa te doen, mede door de ondersteuning en begeleiding van EFI”, aldus productiemanager Markus Hessdörfer.
FLYERALARM rapporteerde over vorig jaar een totaal omzet van € 330 miljoen.

Zie Printweek.com voor meer informatie.
 
 

Online groei zet door

14 juni 2018 - Webredactie

Op het Online Print Event in het Brusselse Atomium was keynote speaker en e-businesss specialist Bernd Zipper, duidelijk: er is nog plaats naast de zeer grote grafische e-businessbedrijven voor nieuwe online drukkerijen met de juiste (niche) producten of voor sterke lokale spelers.

Daarvoor moet een bedrijf wel durven te transformeren en bereid zijn elke dag bestaande modellen ter discussie te stellen. De grote online spelers willen iedereen graag doen geloven dat de markt volledig is bezet, maar dat is ze niet. Er zijn genoeg voorbeelden van nieuwe succesrijke initiatieven die dat tegenspreken.

De Duitse top 5 online drukkerijen realiseerden in 2017 een gezamenlijke omzet van € 1,5 miljard. De totale omzet in grafische e-business bedroeg vorig jaar € 7,5 miljard  in de DACH-landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, het studiegebied van Zipper).
Voor 2018 wordt gerekend met groei van een kleine 5%. In de omzetcijfers zijn de verkoopcijfers van alle soorten bedrukte producten opgenomen die online worden besteld: fotoboeken, textiel, promotionele artikelen, print, enz. Het traditionele verkoopmodel staat zwaar onder druk.

Wie een zekerder toekomst wil, zal mass customization hoog op het prioriteitenlijstje moeten zetten, zegt Zipper. En labels en verpakkingen worden 'megasellers' in de grafische online business.

Wouter Haan, eigenaar van de online drukkerij Simian (Reclameland, Drukland en Flyerzone) bevestigde de stelling van het enorme groeipotentieel met online print. Het bedrijf groeide van mei 2016 tot mei 2018 van 65 naar 125 medewerkers en van 500 naar 1500 orders per dag. Haan denkt in 2020, 200 medewerkers aan het werk te hebben en 2999 orders per dag binnen te halen. Simian kocht er recent 25.000 m² bedrijfsterrein bij. Het brengt het totaal op 35.000 m². De gemiddelde leeftijd van de medewerkers bedraagt 32 jaar. Het zijn indrukwekkende groeicijfers wanneer ze worden vergeleken met die van traditionele grafimedia bedrijven. En een bijkomende vaststelling: Haan heeft zoals vele andere online drukwerkondernemers geen verleden in de grafische sector.

Bron: Grafisch Nieuws
 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.