Home \ Nieuws

Groei voor CEWE

29 maart 2018 - Webredactie

CEWE heeft in 2017 alle bedrijfsdoelstellingen behaald. Dit werd bekend gemaakt op de jaarlijkse persconferentie van 22 maart jl in Frankfurt am Main. Voor 2018 streeft CEWE naar verdere omzet- en winstgroei waarbij ook de online drukkerij activiteiten –onder de naam SaxoPrint- een bijdrage moet leveren.

Omzet- en winstgroei
De omzet van CEWE totaal steeg in 2017 met 1,1% tot € 599,4 mln (2016: € 593,1 mln). CEWE-FOTOBOEK trotseerde daarbij zelfs de moeilijke marktsituatie in Duitsland met de drastische btw-verhoging van 7% naar 19%. "Onze klanten blijven loyaal ondanks de hogere omzetbelasting. Dit toont aan dat we op de goede weg zijn met onze hoge normen voor productkwaliteit en klantenservice." Aldus CEO Christian Friege. De geconsolideerde EBIT nam  in het boekjaar 2017 toe tot € 49,2 mln. De winst na belastingen steeg met 10,5%  naar € 33,6 mln.

Hogere marketinguitgaven
In 2017 werd opnieuw fors geïnvesteerd in de CEWE-merkproducten. Hierdoor steeg de merkbekendheid met een sterke 7 procentpunten tot 57%. Het CEWE FOTOBOEK was zelfs bekend bij 75% van de respondenten. Friege zegt hierover: "Klanten kiezen bewust voor producten van het merk CEWE, omdat ze kunnen vertrouwen op onze servicebelofte. Dat is de kracht van het merk waar ook onze resellers in Europa van profiteren”.

Online drukwerk activiteiten op het niveau van vorig jaar
De omzet in de businessunit SaxoPrint (Commercial Online Printing) lag met € 84,0 mln precies op het niveau van 2016. Dit ondanks de negatieve impact van de Brexit en de hoge prijsdruk van de Duitse concurrentie. Het afgelopen jaar werd het aanbod van online print producten sterk uitgebreid en kon de in Berlijn gevestigde online drukkerij LASERLINE worden overgenomen.
De EBIT van de divisie laat een positieve trend zien met een toename van 2,8% ten opzichte van het voorgaande jaar (€ 1,64 mln  vs € 1,60 mln). De divisie zal het komend jaar naar verwachting in de meeste markten groeien, met uitzondering van de Britse markt. Daarbij komt nog de omzetgroei door de acquisitie van LASERLINE.

Zie CEWE voor het gehele persbericht
 
 

Nieuw design FLYERALARM

19 maart 2018 - Webredactie

Online drukkerij FLYERALARM heeft de huisstijl veranderd. Meest opvallend hieraan  is de aanpassing van de kleur barolo-rood naar een meer prominent signaal-rood.

Aanpassing van kleur en logo zou verband kunnen houden met de bredere positionering van FLYERALARM, ondersteund door de introductie van verschillende nieuwe services in Duitsland onder de naam “The World Of” en een aantal interessante nieuwe producten en veredelingen zoals kaarten met gepreegde tekst (FLYERALARM noemt dit Lettershop), flyers van bierviltjeskarton en luxe stickers op rol.

De kleur is weliswaar nieuw en design van het logo gerestyled, maar de aanpassingen zijn toch vooral het resultaat van gedegen merkonderhoud en evolutionaire ontwikkeling dan een grote breuk met het verleden. Volgens sommige experts is de restyling misschien zelfs een beetje te conservatief maar wel één die zonder grote risico’s kan worden geïmplementeerd. Volgens deze zal FLYERALARM als één van de grootste online drukkerijen ook in staat zijn om de kleur rood voor eigen positionering te claimen.
 
 

Drukwerkdeal start met Spotta

10 maart 2018 - Webredactie

Online drukkerij Drukwerkdeal.nl gaat samenwerken met Spotta, verspreider van huis-aan-huis en gepersonaliseerde folderpakketten. Ondernemers die hun flyers bij Drukwerkdeal laten drukken, kunnen deze voortaan laten verspreiden via de diensten van deze PostNL-dochter.

Afnemers van drukwerkverspreiding bij Drukwerkdeal.nl zijn vooral kleine middenstanders. “Afgezien van de topretailers heeft huis-aan-huisverspreiding van reclamedrukwerk een sterk lokaal aspect. Denk aan health en beauty, zonnestudio’s en dergelijke. Door het bereik van Spotta vallen de folders van die lokale ondernemers straks tussen die van de landelijke spelers op de mat. Dus met een hoge attentiewaarde.” aldus Martijn Jansen commercieel directeur bij Drukwerkdeal.nl.

Bron: persbericht Emerce
 
 
 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.