Home \ Nieuws

Dé bruiloft goed voor drukkerijen

21 mei 2018 - Webredactie

De koninklijke bruiloft van Harry en Meghan levert naar schatting een extraatje op voor de Britse economie van zo’n £ 1 miljard. Ook de grafische industrie profiteert hiervan door de productie van een overvloed aan memorabilia.

De drukpersen draaiden volop bij de landelijke kranten die dit weekend allemaal speciale edities en bijlagen uitbrachten. Natuurlijk ook veel t-shirts en merchandise zoals theedoeken en mokken - tot de oogverblindende Harry en Meghan-badpakken gedrukt door Bags-of-London.

Maskers
De in Warwickshire gevestigde promotionele maskerspecialist Mask-arade haalde alles uit de kast om aan de vraag naar maskers bedrukt met een royalty-thema te voldoen. Meghan en Harry waren uiteraard de bestsellers, maar ook andere leden van de koninklijke familie, de klassieke Britse politieman en Coldstream-wachtmaskerontwerpen."Het was fantastisch. Zes maanden geleden vroegen we ons af wanneer het zou losbarsten, maar toen gebeurde het allemaal ", aldus ontwerp- en marketingmanager Joe Alsop."We zijn de laatste drie weken dag en nacht bezig geweest met het verzenden van bestellingen, zelfs vrijdagavond zijn er nog pakketten naar Windsor toegestuurd. We hebben meer dan 100.000 maskers gemaakt, een absoluut record.”

Bron: Printweek
 
 

Probo investeert

2 mei 2018 - Webredactie

Probo, large format leverancier van vele online drukkerijen, heeft een primeur met de aankoop van de eerste vier exemplaren van de nieuwe P5-serie van Durst. De systemen worden de komende weken in Dokkum geïnstalleerd.

In eerste instantie worden de vier machines ingezet voor de productie van platen en panelen (met een maximale resolutie van 1.200 dpi en een maximale productiviteit van 240 m2/u in 2-pass mode). Ze worden geïntegreerd met bijpassende afwerkingsystemen tot vier identieke productielijnen.
Op 15 juni organiseert Probo een Open Huis om de nieuwe productielijnen aan zijn klanten te laten zien.

bron: Durst
 
 

DHL bouwt groots

9 april 2018 - Webredactie

Vervoerder DHL start dit jaar nog met de bouw van het grootste e-commerce distributiecentrum van Nederland. Het centrum verwerkt straks zo'n half miljoen pakketjes per dag.

Als locatie van het nieuwe centrum, dat zo'n 85 miljoen euro kost en op een perceel van 90.000 m2 wordt gebouwd, heeft DHL gekozen voor Zaltbommel. Vanuit daar geldt het nieuw te bouwen centrum als één van de centrale hubs van de vervoerder. In het gebouw worden straks zowel nationale als international zendingen verwerkt en afgevoerd naar de 150 depots verspreid over Nederland.

Duurzaam
Volgens DHL, die in Nederland en België een belangrijke vervoerder is voor online drukkerijen, wordt het sorteercentrum het eerste dat volledig gasloos is. Daarnaast is het gebouw voorzien van voldoende zonnepannelen waardoor het zichzelf voorziet van electriciteit. Ook moeten de pannelen electrische bestelauto's en vrachtwagens opladen. 'DHL heeft zichzelf ten doel gesteld om zijn CO2 uitstoot met 50 procent te hebben gereduceerd in 2025 en in 2050 zelfs helemaal emissievrij te opereren. Dat betekent voor ons in Nederland dat we de groenste bezorger willen zijn', aldus Wouter van Benten, ceo DHL Parcel Benelux.

Uitbreiding
De vervoerder heeft op dit moment vijftien sorteercentra in Nederland en zes in België. Daarnaast heeft DHL 150 lokale depots en 2.000 servicepunten. Naast de vestiging in Zaltbommel opent DHL dit jaar nog een sorteercentrum in Amsterdam, die zo'n 35 miljoen euro kost.

Bron: Twinkle
 
 

1|2|3|4|5| ... |126Volgende

 

Disclaimer | © Copyright 2011-2018 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.