Home \ Nieuws

Big five online drukwerk

4 februari 2018 - Webredactie

De vijf best verkochte online drukwerk producten in 2017 zijn: flyers, posters, folders, visitekaartjes en briefpapier.Dit is de uitkomst van een onderzoek uitgevoerd door Onlineprinters.com.

Onlineprinters heeft hiervoor meer dan een miljoen gegevensrecords van klanten geanalyseerd. In de online-winkelwagens kwamen in 2017 vooral reclameklassiekers terecht zoals flyers, posters, folders, visitekaartjes en briefpapier. "Ondanks de toename van online promoties zijn gedrukte reclamematerialen nog steeds niet weg te denken uit de marketingmix. Hoeveel potentieel dit nog kent, blijkt alleen al uit onze omzetgroei met dubbele cijfers in de afgelopen jaren", vertelt Christian Würst, chief commercial officer (CCO) van Onlineprinters. Uit de geanalyseerde gegevens blijkt dat een branche als de horeca en de ambachtelijke sector - met name ook de boomende bouwbranche- nog steeds in sterke mate gebruikmaken van flyers als reclamemiddel.

Trend naar kleinere oplagen
Klanten die flyers wilden hebben, bestelden gemiddeld 5000 stuks, de hoogste oplage voor één enkele order bedroeg 800.000 flyers. "De trend laat echter kleinere oplagen zien, waardoor bijvoorbeeld reclame kan worden gemaakt voor tijdelijke acties en evenementen, en men zich kan richten tot kleine doelgroepen", constateert Würst en vult aan: "Het sterkst daalde de gemiddelde oplage van flyers, met ongeveer 10 procent. Tegelijkertijd groeit het aantal orders in dit segment sterk. Klanten zijn tegenwoordig bereid om voor een snellere productie en levering meer te betalen. Ook betalen zij graag meer voor veredelingsopties en extra services.

Meer veredelingsopties
In 2017 heeft Onlineprinters zich met de introductie van een nieuwe papiercollectie -Art Classics (Gmund)-, en met het aanbieden van letterpress-visitekaartjes, ook bij klanten die heel graag iets bijzonders willen, een plaats voor hoogkwalitatief drukwerk veroverd. "Deze nieuwe "fanbase" willen we ook gelukkig blijven maken, en we bieden nu voor flyers, postkaarten en visitekaartjes speciale veredelingsopties aan, daardoor ontstaat nog meer ruimte voor een individuele vormgeving," vertelt Christian Würst.

Over de Onlineprinters-groep.
De Onlineprinters-groep is een toonaangevende online drukkerij. Het Duitse bedrijf  heeft ruim 1300 medewerkers in dienst en vervaardigde het afgelopen jaar meer dan 2,5 miljard gedrukte producten. Verkoop gaat via 18 webshops aan 800.000 klanten in 30 verschillende Europese landen. In Duitsland presenteert de onderneming zich als "diedruckerei.de". De Britse marktleider Solopress en de belangrijkste speler op de Scandinavische markt LaserTryk maken deel uit van de Onlineprinters-groep.

Bron: Persbericht Onlineprinters
 
 

Boze Duitse drukkerijen

21 januari 2018 - Webredactie

Een reclamemail van Deutsche Post die vlak voor kerstmis is verzonden, heeft kwaad bloed gezet bij Duitse grafimediabedrijven.

Postbedrijf Deutsche Post biedt net zoals PostNL diensten aan voor de productie en verspreiding van drukwerk. Ter promotie werd in december een newsletter verzonden onder de titel "Helpende handen voor uw aanbiedingen tijdens de Kerstperiode". Daarin stond online drukkerij FLYERALARM centraal die actief is met het concept FLYERALARM-Postaktuell.de.

De mail is echter ook bij talrijke traditionele grafische bedrijven terechtgekomen en die vinden de aanbeveling van Deutsche Post om maar alles bij FLYERALARM te laten drukken allerminst leuk. De reclame voor FLYERALARM zou eindklanten suggereren om geen beroep meer te doen op hun gebruikelijke grafimediapartners maar “alles te bestellen via de webshop van FLYERALARM en Deutsche Post", aldus één van de verontwaardigde reacties.

Zie Knack.be voor het hele volledige bericht
 
 

Einde aan iconisch boek

12 januari 2018 - Webredactie

Na bijna 140 jaar komt er een einde aan de papieren Telefoongids. Uitgever DTG vindt de papieren versie niet langer nodig omdat bijna alle mensen adressen en telefoonnummers online opzoeken.

De papieren gids was lange tijd onmisbaar in de Nederlandse huiskamer. Op het hoogtepunt werden zo'n 7 miljoen gidsen gedrukt. Sinds 1996 verschijnt de gids ook online. Inmiddels kiest het overgrote deel van de gebruikers voor deze versie. Volgens het bedrijf wordt de gedrukte versie alleen nog gebruikt door een beperkte groep ouderen, die dit jaar een speciale cursus krijgen om de overstap naar online te kunnen maken.

Tweede Kamerleden gaven in 2012 nog aan te willen stoppen met het ongevraagd bezorgen van de gidsen. Er werd gepleit voor een systeem waarbij mensen expliciet moesten aangeven dat ze de gids in de bus wilden. Aanleiding daarvoor was de website sterftelefoongidssterf.nl die door technologie-ondernemer Alexander Klöpping in het leven was geroepen.

DTG wil van de laatste editie een uniek bewaarexemplaar maken. Eind december gaan in Enschede de laatste gidsen door de brievenbus. Uitgever Wiechers wil daar tegen die tijd nog even bij stilstaan. Hij zegt dat er een einde komt aan een iconisch boek. "Het is het enige boek in Nederland waar praktisch iedereen een keer in heeft gestaan. Je vader, moeder, overgrootvader. Het was een beetje van ons allemaal.

Bron: NOS
 
 

1|2|3|4|5| ... |123Volgende

 

Disclaimer | © Copyright 2011-2012 DrukDomein.nl B.V. | Design & realisatie Orange Juice.